Sponsorer

Stort tack till alla sponsorer som bidragit med priser till vår Quiz-tävling vid vår fest för att fira föreningens 60-års jubileum:

Bolist Eliassons Järn
Lindells Måleritjänst
Svedlindhs Herr och Damkläder
Coop Oxelösund
ICA Knuten Oppeby
ICA Kvantum Oxelösund
Apoteket Oxelösund

Hjärtligt tack för Er medverkan!

Oxelösunds Filatelistförening 60 år

För 60 år sedan, år 1963, bildades Oxelösunds Filatelistförening av några entusiastiska frimärkssamlare varav en handfull fortfarande är aktiva medlemmar..

Jubileet firades lördagen den 6:e maj med jubileumsfest i NK-villan i Nyköping.

Firandet inleddes med allmänt mingel bland deltagarna och varefter deltagarna tog plats vid borden och försåg sig från den rikhaltiga buffén.

En trio underhöll med levande musik och sång under kvällen.

Uppskattat inslag var den Quiz-tävling där deltagarna erhöll priser skänkta av företag som sponsrat tävlingen.

Förtjänta medlemmar erhöll diplom och jubileumsmynt, som präglats med bild av den gula treskillingen.

Mingel - fotot minglade, glömde fota

Mingel 60 ås festen Mingel 60 ås festen
Mingel 60 ås festen

Festregler meddelas - ordföranden ler glatt och styrelsen är samlad

ordningsregler på 60 ås festen ordföranden 60 ås festen styrelsen 60 ås festen

Vid borden

vid bordet på 60 ås festen

Diplom och utmärkelser, tyvärr inte bild på alla

diplom 60 ås festen diplom 60 ås festen diplom 60 ås festen

Blandad kompott

Vi underhölls med musik och sång.

musik och sång 60 ås festen