Ungdomssektionen

Ungdomarna

Ungdomssektionen träffas varannan måndag kl. 17.00 i föreningens lokal på Alstigen 10.

Vi brukar alltid börja med att fika tillsammans. Efter det har vi ett kort utbildningsinslag och sedan brukar vi köpa frimärken, titta på frimärken, eller byta med varandra. Ibland har vi små tävlingar med frimärksvinster. Vi brukar alltid sluta med en frimärksbingo.

En gång per termin brukar vi åka någonstans tillsammans, t ex på någon frimärksutställning. Ett populärt resmål har flera gånger varit Postmuseum i Gamla Stan i Stockholm.

Ungdomssektionen är ansluten till Sveriges Frimärksungdom, som är en rikstäckande organisation för frimärkssamlare i åldrarna 6-25 år med lokala klubbar över hela landet.

Som medlem får du förbundets fina medlemstidning 6 gånger per år där du kan läsa om frimärken, arrangemang, ja allt som har med SFU och frimärken att göra.

Ungdomssektionens möten våren 2024:
Datum ej beslutad.

Kontakt med oss i ungdomsavdelningen får du med
Kjell Stenström
Mobil:073-225 02 83