55 och 10 års jubileum

Vid årets första möte kunde föreningen fira två jubileer med ett härligt tårtkalas.

Det är 55 år sedan föreningen bildades den 10 januari 1963, av några entusiastiska frimärkssamlare, och för 10 år sedan flyttade föreningen till nuvarande föreningslokal på Alstigen.

Två medlemmar, Börje Westerholm och Göran Wilhelmsson, som fortfarande är aktiva och har varit medlemmar sedan 1963, fick ta emot förtjänsttecken.

Föreningens ordförande Åke Karlsson överlämnar klubbens förtjänsttecken till Börje Westerholm.

Klubbens förtjänsttecken överlämnas till till Göran Wilhelmsson av ordföranden.

Börje och Göran hade sammanställt minnen och anekdoter från förenings start och verksamheten under de gångna 55 åren. Ett mycket uppskattat inslag i jubileumsfirandet.

Sedan vidtog kalas med mumsiga tårtor och sockerkaka, följt av sedvanliga aktiviteter.