Frimärkets Dag 2019

Lördagen den 9:e november firades Frimärkets Dag 2019 traditionsenligt med öppet hus hos Oxelösunds Filatelistförening.

frimärkets dag 2019

Arrangemanget fick, trotts att det regnade hela dagen, många trevliga och intresserade besökarna i alla åldrar, som fick en inblick i vår verksamhet.

Utställningen där besökarna kunde studera ortsstämplar, rymdmotiv, kugelposten och vykortsexponat var ett uppskattat inslag.

Skattkistan var fylld till brädden med frimärksklipp, där såväl unga som äldre kunde göra fynd.

Frimärken, vykort och tillbehör fanns till försäljning. Liksom de nyutgivna frimärkena med stationshus och årets julfrimärken med julpynt.

Besökare som tagit med sina samlingar fick råd och hjälp med värdering.

Som avslutning kunde vi se tillbaka på en trevlig och innehållsrik Frimärkets Dag med god propaganda för vår hobby.

frimärkets dag 2019

frimärkets dag 2019 frimärkets dag 2019