Oxelösunds Filatelistförening
Start Verksamhet Mötestider Ungdom Häftessekt.
Stämplar D-län Frimärkets Dag Jubileum Styrelse Kontakt
Mässor Samlar Historik Länkar Arkiv
frimärkets dag 2017

Frimärkets Dag 2017

Lördagen den 18:e mars firades Frimärkets Dag 2017 med öppet hus hos Oxelösunds Filatelistförening.

Arrangemanget blev en härlig Frimärkets Dag där de många trevliga och intresserade besökarna i alla åldrar fick en inblick i vår verksamhet.

En mindre utställning med förfilateli, frimärks- och vykortsexponat fanns att studera och där ungdomsavdelnings exponat var ett uppskattat inslag.

Ungdomsavdelningen hade fyllt skattkistan till brädden med frimärksklipp, där såväl ung som äldre kunde göra fynd.

Frimärken, vykort och tillbehör fanns till försäljning. Liksom de nyutgivna frimärkena med fjärilar och souvenirblocket med Wanås slott.

Besökare som tagit med sina samlingar fick råd och hjälp med värdering.

En härlig och trevlig dag med god propaganda för vår hobby.

Öppet hus Frimärkets 18 mars 2017
Öppet hus Frimärkets dag 18 mars 2017 Öppet hus Frimärkets dag 18 mars 2017