Frimärkets Dag 2014

När Frimärkets Dag 2014 den 29: e mars firas på 42 orter runt om i landet, var det Oxelösunds Filatelistförening som stod för arrangemanget i Oxelösund.

Årets tema var fotboll och dagen före, fredagen den 27 mars 2014, gav Posten ut fem nya frimärken med Zlatan Ibrahimovic som motiv.

I Oxelösund firade vi genom att hålla ett välbesökt öppet hus i föreningens lokal på Alstigen 10 mellan kl 10 till 14.

Där hade föreningen lotteri, skattkista, försäljning av frimärken och vykort. Gratis fika serverades till alla besökare. Och några av föreningens medlemmar visade frimärken och vykort i en liten utställning.

frimärkets dag 2014