Frimärkets Dag 2013

I Oxelösund firades Frimärkets Dag lördagen den 28 september. Föreningens lokal är under renovering varför vi tvingades låna lokal av Finska föreningen. Detta fungerade över förväntan trots att alla kataloger och annan material var oåtkomligt.

Många intresserade tittade in för en pratstund och fika. Ett viktigt inslag var värderingar av samlingar och många kom även från grannstaden Nyköping för att få hjälp. Ett uppskattat inslag var skattkistan som sköttes av föreningens ungdomar. Det blev t o m en liten utställning på temat Svenska Bakverk med frimärken och virkade kopior på kakor som såg väldigt äkta ut.

Föreningen fick tre nya medlemmar och hela dagen blev en trevlig och oväntad framgång trots det lilla formatet.

Kjell Stenström
(130929)