Oxelösunds Filatelistförening
Poststämplar i Södermanlands län
Hem Intro Kommuner Postorter A - Ö Om listan

Välkommen

till dessa sidor om postortsstämplar i Södermanlands län. Sajten bygger på forskning som under många år gjorts av Lennart Nilsson, medlem i Oxelösunds Filatelistförening. Du kan läsa hans berättelse här.

Kommuner

Under kommuner hittar du länkar till alla kommunerna . De leder till en sida med postorterna inom den kommunen. Välj en postort och du får en lista med alla de stämplar vi har i databasen för den postorten.

Orter A-Ö

Här finns alla postorter inom länet, ordnade efter begynnelsebokstav, oberoende av kommun. Genom att välja en bokstav får du en lista med bara dom orterna. Välj en postort och du får en lista med alla de stämplar vi har i databasen för den postorten.

2272 stämplar

Totalt finns det f.n. 2272 stämplar i databasen. För varje stämpel finns grunddata redan i listan och genom att välja länken DATA så får du ytterligare information i ett fönster. Än så länge saknas bilder på en hel del stämplar.

Vill du hjälpa till?

Vill du hjälpa till med uppgifter för att uppdatera listan, rätta ev. felaktigheter i stämpeldata eller har bildmaterial av stämplar. Kontakta Lennart Nilsson på mejl:[email address skyddad av javascript]

Har du synpunkter på sajtens funktionalitet kan du kontakta Ulf Vesterlund, som ansvarar för system- och programmering på mejl:[email address skyddad av javascript]

Vi hoppas att du skall uppskatta sajten och få användning för materialet.