frimärkets dag 2021

Frimärkets Dag 2021

När Frimärkets Dag 2021 firades lördagen den 13:e november var det traditionsenligt öppet hus hos Oxelösunds Filatelistförening.

Arrangemanget blev en härlig Frimärkets Dag där de många trevliga och intresserade besökarna i alla åldrar fick en inblick i vår verksamhet.

Frimärken, vykort och tillbehör fanns till försäljning. Liksom de nyutgivna frimärkena med vintertema ”Ut och njut!” och årets julfrimärken ”Trädgårdstomtarnas jul”. Även andra märken från årets utgivning fanns till salu, inklusive minnesblocket "Slania 100 år ".

I år skulle Czeslaw Slania fyllt 100 år. Han är världens mest kände frimärksgravör och utställningen fokuserade på Slanias omfattande arbete, inte bara för den svenska utan även för många andra länders frimärksutgivning.

Besökarna som tagit med sina samlingar fick råd och hjälp med värdering samt rådgivning om ev. försäljning.

Som avslutning kunde vi se tillbaka på en trevlig och innehållsrik Frimärkets Dag med god propaganda för vår hobby.

Öppet hus Frimärkets 13 nov 2021
Öppet hus Frimärkets dag 13 nov 2021 Öppet hus Frimärkets dag 13 nov 2021 Öppet hus Frimärkets dag 13 nov 2021
Öppet hus Frimärkets 13 nov 2021